onsdag 6. januar 2010

Før var det morsomt med snø

Eller, jeg skal ikke klage på snøen, sånn som den ligger nå er den nydelig. Det knirker deilig når vi går på den, og det er sånn skikkelig gammeldags vinter ute. Nei, det er kulden. Ja, det er kaldt - 20 minusgrader er kaldt. Men jeg har kledt godt på meg når jeg har gått ut (ikke at jeg skal påstå at jeg har gått lange turer, men til og fra barnehagen, og til og fra butikken er langt nok i denne kulden), så det har faktisk gått greit. Nei, jeg skal klage på kulden innendørs. Når vaskemaskina fryser så det ikke går an å få opp skuffa til vaskemiddelet, og den ikke vil begynne å ta inn vann når jeg prøver å starte den, ja da blir jeg oppgitt. For dersom vaskemaskina mi ryker nå, blir det faktisk litt krise! Vi produserer ganske store mengder skittentøy i dette huset, så vaskemaskin er jeg avhengig av. Men hva skal man gjøre? Det er da ikke bare å sette på varme på vaskerommet heller - vi har ikke noen varmekilder der inne...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar