mandag 7. februar 2011

Se alltid lyst på livet

Det gjør jeg hvertfall nå. Dvs, nå føler jeg at ting går den riktige veien. Da jeg var ute i dag, kjente jeg at sola faktisk varmet når den skinte på meg. Det er en deilig følelse! Det vitner om håp, det går mot varmere dager, og lysere tider.

Jeg har lenge slitt med å fungere på jobb pga helsa. Å jobbe som førskolelærer i barnehage er ikke det mest optimale med fibromyalgi - det har jeg skjønt. Så det siste året har jeg vært aktiv sykemeldt, og jobbet mere mot kontorarbeid.

Da sykemeldingsperioden var brukt opp, bestemte jeg meg for å gi barnehagen et siste forsøk. Jeg trives jo egentlig veldig godt i barnehagen, og føler - sånn bortsett fra helsa - at jeg har drømmejobben. Det holdt i tre uker, da var jeg helt på felgen og måtte bare kaste inn håndkleet.

Så nå har jeg gått over på aap - arbeidsavklaringspenger - hvor jeg skal få prøve meg som trosopplæringspedagog. Det er en stilling jeg synes virker veldig spennende, og som jeg lenge har ønsket meg.

Så er det bare å håpe at dette blir så bra som det virker som, og at det etter hvert blir en fast stilling utav det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar