torsdag 26. desember 2013

Julen er her

Ja, den har igrunnen vært her noen dager allerede, men jeg har ikke satt meg ned for å blogge tidligere.

Vi skriver 2. juledag.  En rolig dag hvor alle bare tar livet med ro.  Dvs, John Christian og Karoline har dratt til noen venner, så de er nok ikke fullt så rolige som oss.  Vi hadde restemiddag i dag.  Rester fra julaften.  Ribbe, julepølser, sossier, mammas hjemmelagde medisterkaker, surkål, rødkål, rosenkål, mandelpoteter og brun saus.  Årets beste middag!

I går var vi på julelunsj/middag hos mamma.  Det var så koselig!  I oppveksten min brukte vi å være på julelunsj hos tante Kjellrun.  Nå er det mamma som fører tradisjonen videre.  Og det er jo det mye av jula handler om.  Tradisjoner.

Jeg sitter forresten med mitt nye tastatur til ipaden min.  Jeg fikk det i julegave av barna mine.  Et Logitech tastatur.  Så langt virker det veldig bra.  Så mye bedre å skrive på padda med et ordentlig tastatur.

Vi har grønn jul i år.  Det er ikke stas - særlig ikke for ungene.  David fikk seg skøyteski i julegave, og savner veldig snøen.  Må tro den dukker opp om ikke alt for lenge...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar