mandag 10. august 2009

Fibromyalgi

Jeg har - nok en gang - sittet og lest om fibromyalgi, og jeg blir litt bekymret. Symptomene stemmer så godt. Samtidig er det litt godt om det viser seg at det er det jeg har, da har jeg en forklaring på alle vondtene mine. Men det er jo en kronisk sykdom, og det vil jeg _ikke_ ha!

Jeg er mye plaget med vondt i skuldre/nakke, og hodepine. Jeg har diffuse smerter i muskulaturen rundt omkring stort sett over det hele. Dette er smerter som kommer og går. Jeg plages med smerter i fingerleddene, har endel "tunge" dager. Jeg fant en oversikt over disse "tender-punktene", og kjenner smerten bare jeg tenker på å trykke på de aller fleste stedene...

Jeg burde tatt en tur til lege og bedt om grundig utredning. Jeg burde det...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar